Milan Todorović, SEO specijalist i stručnjak:

Svetom vladaju ljudi koji pričaju najbolje priče, čuo sam od Lazara Džamića na jednoj od marketing konferencija. U tom smislu nalazite se na sajtu digitalne marketing agencije u Srbiji specijalizovanoj za kreiranje i povećanje vidljivosti dobrih priča na Guglu.

Pre nego iznesem veštine koje SEO ekspert mora da poseduje, predstaviću se u najkraćem:

Milan Todorović, SEO ekspert

Zovem se Milan Todorović, otac sam Sofije i Milice, Marijin suprug. Više od 15 godina se bavim izradom i pozicioniranjem web strana i sajtova, a moja sažeta biografija izgleda ovako:

SEO ekspert sam u SEOexpert.rs od 25.05.2012., gde do danas u zavisnosti od projekta obavljam aktivnosti:

- SEO konsalting i izrada SEO strategije
- Semantičko istraživanje ključnih reči
- Napredna analiza konkurencije
- Storytelling i kreativni copywriting sa ciljem link earninga
- Razumevanju u korišćenju veštačke inteligencije na SEO teme
- Građenje linkova ili link building sa akcentom na prirodnu raspodelu komercijalnih anchor tekstova
- Gostujući članci: kreiranje i pronalazak sajtova za objavu
- Kreiranje PR članaka u SEO svrhe i saradnja sa najvećim medijima u Srbiji
- Web Migracija svih kombinacija: sa custom sajtova na WordPress, WooCommerce, Magento, Drupal, Joomla, OpenCard sisteme i slično
- Izrada SEO audit-a za najveće sajtove u Srbiji poput portala dnevnih vesti, online prodavnice, prezentacija firmi i slično
- Tehnički SEO iz ugla poboljšanja Web Core Vitalsa, korisničkog doživljaja (UE) i korisničkog interfejsa (UI)
- SEO forenzika (šta se desilo sa posetama na sajtu) ili zašto ste pali na određenim frazama, tj. zašto je neko ispred vas

Aktivan sam na Istagramu https://www.instagram.com/seoexpert.rs/, gde možete pratiti moje aktivnosti, a za lične stavove sugerišem članak Duhovnost ili optimizacija životnih programa.

Profesionalno iskustvo u međunarodnim firmama:

- Seavus 2008-2011: Telco softver razvojni inženjer i BSCS konsultant i test inženjer, radio 3 godine u VIP.net-u on site, za Vodafon i Kosmofon.
- Moeller Electrics 2007-2008, SAP specijalista
- Tagor Electronics 2005

Profesionalno usavršavanje

- Od 2005- praćenje stručnih blogova, trendova, testiranja tehnika na svojim sajtovima, participacija na web konferencija
- 2004 - Izrada prvog sajta za rodni grad od kad i počinjem sa dubljim razumevanjem rada na web stranama

Formalno obrazovanje:

- Inženjer elektrotehnike na smeru za automatiku i robotiku, diplomirao na Elektronskom fakultetu 2. II 2005.
- Đak škole u III i IV godini, Gimnazija u Dimitrovgradu: 97. i 98. godine.
- Đak generacije, Gimnazija u Dimitrovgradu 95, 96, 97 i 98. godine
- Đak osnovne škole Moša Pijade u Dimitrovgradu u 8. razredu, 1994. godine.
- Rođen 1979, Pirot, nekadašnja SFRJ, danas Republika Srbija.

SEO stručnjak i specijalist vs SEO ekspert

SEO stručnjak mora biti multidisciplinarna osoba sa ogromnim iskustvom u razumevanju procesa rangiranja web strana na globalnim i lokalnim pretraživačana. Osobine SEO eksperta su poznavanje internet marketinga, web dizajna i programiranja. Ekspertiza u jednoj ili više oblasti je obaveza!

U IT industriji vlada prava ekspanzija informacija. Dnevno se milioni novih strana pojavljuju na webu. Tokom prve polovine 2022. godine procenjuje se da će se svake sekunde na webu pojaviti 16 kvalitetnih web strana. U Srbiji se svakog dana pojavi preko 6 sajtova na RS domenima.

Milan Todorović, SEO stručnjak

Kako živimo u post informatičkom društvu, informacija, kao i vreme pronalaženja i dolaženja do one prave ima najveću vrednost. Zanimiljivost je da se svakog dana pojavi 17-21% potpuno novih upita u pretraživačima. Ovo su upiti koji nikad pre toga nisu kucani u Gugl.

Sa druge strane, pretraživači poput Gugla svakodnevno poboljšavaju algoritme rangiranja da bi razlikovali relevantnu i bitnu informaciju od zloupotreba (spam). Osobe koje se bave analizom ovih algoritama i pozicioniranjem strana na pretraživačima u skladu sa propisanim smernicama su SEO (Search Engine Optimisation) stručnjaci ili SEO specijalisti.

Zbog svega toga, optimizacija sajtova je sigurno najmističnija tema u IT industriji, jer se svodi na iskustvena testiranja, predikciju i reverzni inženjering razumevanja ponašanja korisnika u odnosu na evoluciju pretraživača. Primera radi, Google ekosistem ili Alfabet čine preko 2 000 000 umreženih servera (dobro ste pročitali, preko 2 miliona) sa preko 30 000 "best in class" trajno zaposlenih eminentnih stučnjaka iz svih oblasti društva.

Kreatori politike rangiranja informacija na pretraživačima vešto skrivaju nove metode i najnovije signale, a SEO ljudi su im non stop za petama. Jedni su zavisni od drugih i ovo je večita trka.

Kao odgovor na sve zahtevnije izazove u svim aspektima pozicioniranja, SeoExpert.RS je registrovan kao preduzetnična radnja tj. kao SEO agencija "MILAN TODOROVIĆ PR DELATNOST REKLAMNIH AGENCIJA TODOROVIĆ NET SERVICES NIŠ". Za sada smo skoncentrisani na tržište Srbije, a specijalizovani smo za SEO uslouge za mala i srednja preduzeća.

U daljem tekstu napravićemo distinkciju između pojmova SEO stručnjak ili specijalist i SEO eksperta. Napomenimo da je ovo interna terminologija, koja je imala uspeha u komunikaciji sa našim klijentima, pa je zato zadržavamo i dalje širimo.

Milan Todorović

Naime, SEO stručnjak je osoba koja poseduje sledeće veštine, tj. obavlja sledeće poslove:

- Analizu modela poslovanja (biznis modela) firme kojoj se pruža usluga povećanja vidljivosti na Guglu
- Analizu ključnih reči uz pomoć specijalizovanih alata na osnovu višegodišnjeg iskustva
- Pisanje za web - imajte na umu, da se pisanje za web u odnosu na klasične medije: štampu, radio ili TV dramatično razlikuje (LSI, WDF*IDF koncept). U poslednje vreme, zbog povećanja obima poslovanja za kreiranje sadržaja angažujemo spoljne pisce koji rade uz smernice SEO stručnjaka.
- On page optimizacija i profesionalna izrada web sajtova po svim standardima za pretraživače (ima oko 100+ signala koji se stalno dodaju, a žuriraju se često i više puta dnevno)
- Analizu saobraćaja uz pomoć Google Analytics-a
- Princip dinamičkog kreiranja strane pod ovim se podrazumeva da SEO stručnjak mora razumeti kako se generišu web strane, kojim protokolima se paketi podataka šalju preko interneta i kako se prikazuju kod klijenta. Podrazumeva se poznavanje rada Linux/Windows operativnih sistema, Apache/NGINx servera, MySQL ili ORACLE baze podataka, serverskih i klijentskih jezika, mrežnih protokola: http, https, ftp, schema.org protokola i td.
- Društvene mreže i online PR ovo je veoma dinamično područje, a praćenje trendova sa Youtuba, Facebooka, Twitera, Instagrama, TikToka i tako dalje je obaveza.
- Tehnički SEO, praćenje tehničkih poboljšanja web strana: https, mobilna verzija, core web vitals, brzina učitavanja strana.
- Internet Marketing u širem smislu, SEO stručnjak mora imati nekoliko godina iskustva u svim vrstama internet marketinga, da bi mogao da uspešno razume, kreira i dođe do ciljeva kampanje.

S druge strane SEO ekspert osim SEO znanja mora da poseduje i ekspertizu u kreiranju sadržaja u nekoj niši. Navešćemo primer.

Nemoguće je osvojiti ključnu reč letovanje u Turskoj, ako ništa ne znate o turizmu u Turskoj. Samo sa konkretnim znanjem možemo kreirati popularne i zanimljive članke na tu temu. Ovo implicira da SEO ekspert pored tematike zna i na kojim sajtovima se nalaze najkvalitetniji linkovi, a poznaje ili u kontaktu je sa većinom uticajnih ljudi iz aktuelne industrije. Ovde je suštinska razlika našeg u odnosu na ostale timove koji se bave ovim poslom.

Prihvatamo samo one poslove za koje procenim da imamo dovoljno ekspertize i resursa.

Sa iskustvom od preko 15 godina pomoći ću vam da ostvarite veću vidljivost na Guglu. Pričajući dobre priče činimo svet lepšim mestom!

Ažurirao (30. decembar, 2023):
Milan Todorović, dplomirani inženjer i SEO stručnjak



Online forma za analizu vašeg sajta

Šta nas razlikuje od ostalih

Stalno usavršavanje

Stalno usavršavanje. SEO je najdinamičnija IT oblast. Mi pratimo trendove i samo konkretnim multidisciplinarnim znanjem možemo uneti stabilnost na projektu i konkurentsku prednost.

Milan Todorović dipl. ing.

Vrhunski sadržaji

Kreirate kvalitetne sadržaje za web, linkovi sami stižu, a uticajni pojedinci dele vaše sadržaje po socijalnim mrežama. Link earning jeste jako težak, zahteva da se prava ideja na vreme osmisli, uobliči i promoviše.

Milan Todorović i Brajan Trejsi

Realno planiranje

Novi SEO je brilijantna strategija sa pripadajućim taktikama za njeno ostvarenje. Imate li svoju SEO startegiju (strategiju sadržaja, linkova, optimizaciju brzine, nastupa na socijalnim mrežama), tj. da li je ona realna, održiva i da li je uopšte efikasna?