Iako je sam naslov poprilčno epski, ideja za njim je čisto multidisciplinarna, jer želim da povežem link kao gradivni element za sada mladog interneta sa jednom višemilenijumskom antropomorfnom tradicijom kakva je hrišćanstvo.
I dok sve religije imaju tapiju na temu šta se dešava sa „životom posle života“, ovo shvatite krajnje pod navodinicima, na internetu i nije baš teško vaskrsnuti mrtvi link.
Ali najpre jedna digresija:
Pre nego što sam osnovao agenciju SEO Expert, radio sam skoro tri godine u programerskoj firmi kao test inženjer na polju softvera za mobilnu telefoniju. Posao mi je bio da sprovodim rigorozna testiranja i jurim greške u kodu novih implementacija kod Telekom operatera. Bio je to dobro plaćen šablonski posao, skriptama je trebalo puno vremena za izvršenje (uzorci su bili često i milionski) pa dok server procesuira testne slučajeve bilo je dovoljno vremena za učenje SEO veština 🙂
Jednom prilikom, potrošili smo možda mesec dana dok nismo isterali na čistac perfidne bug-ove koji su se pojavljivali na danas Eriksonovom softveru BSCS. Inače sam BSCS je „state of art“ za mobilne operatere koji imaju do 10 miliona korisnika. U Srbiji na primer, Telenor se vrti na BSCS-u, Vip.net u Hrvatskoj, nacionalni operater u Makedoniji koristi ovu platformu itd…
Ovu digresiju sam spomenuo ne toliko zbog lične promocije, koliko iz razloga što testiranja pripadaju kontroli kvaliteta, te povremeno, sviđalo se vama to ili ne, morate sprovesti kontrolu kvaliteta u svakom delu života (odlazak kod lekara na primer).
Drugim rečima, ni internet, tj. ni vaš sajt nije nikakav izuzetak, te s vremena na vreme treba prekontrolisati šta se sve na njemu akumuliralo.
Kad govorim o kontroli kvaliteta na samom sajtu, ne mislim samo na evidentne greške usled tehnikalija koje vam je našao Webmaster Tools: dupli meta naslovi i meta opisi, loše organizovana robots datoteka, upozorenja u XML mapi sajta, odsustvo responsive dizajna itd, već i na dve važne stvari:
#1. Da li su sadržaji na vašem sajtu ažurni i tačni?
Ovo se naravno ne odnosi na portale sa vestima, već ukoliko imate blog sa evergreen temama ili sajt sa aktuelnim uslugama, proverite da nisu neke od informacija na sajtu zastarele. Ažuriranje i obogaćenje aktuelnim informacijama starih strana imaće SEO benefite. Uostalom probajte, i ne dozvolite da vam landing strane ostanu godinama netaknute. Bićete prijatno iznenađeni šta znači osveženje. Lako je pustiti dugme boost na Fejsu i za šaku dolara uživati u real time statistici Google analitiksa. Ali ona treba da se održi i kad PPC stane.
#2 Šta je sa linkovima
A sada dolazimo do tačke koju sam akcentovao u naslovu, a to je oživljavanje mrtvih linkova. Ima malo sajtova, a ovaj na kome se trenutno nalazite je jedan od njih koji skoro da nemaju mrtve linkove.
Mrtvi linkovi su linkovi koji vode ka nepostojećim stranama i kao takvi rasipaju SEO i dovode do lošeg korisničkog doživljaja.
Mrtvi linkovi mogu biti interni, potiču sa sajta i vode ka nekoj nepostojećoj strani u okviru istog sajta.
A mogu da budu izlazni, tj. vode ka nekoj strani na nekom tuđem sajtu koja više ne postoji.
Za analizu mrtvih linkova na vašem sajtu možete koristiti neke od softvera ovde, neću ni jedan da favorizujem, većina završava posao.
Profesionalci u SEO oblasti znaju da ako nekome, tj. nekom blogu, sajtu urade analizu i pošalju spisak mrtvih linkova, kao i preporuku za njihovo saniranje mogu da dobiju naklonost webmastera.
Ovo je jedna od tehnika koja se koristi u procesu gradnje linkova. Tipa, nešto ovako:
– SEO: Kuc kuc, hoćete da vam počistim linkove koji ne rade, jer činjenica je da oni strašno loše utiču na SEO?
– Webmster: Uh da, znam, ne stižem, želim, al’ koliko košta?
I onda možete predložiti da se neki mrtvi izlazni link zameni nekim živim koji vama znači.
Ovo je stara ideja, veoma se malo eksploatisala na domaćem webu, ali probajte, pa javite vaša iskustva kroz komentare.
Citat se takođe može pretvoriti u link
Na ovom mestu je pravi trenutak da se napomene da od citata (neko je citirao vaš brend, proizvod, mejl, ali nije i linkovao vaš sajt) takođe možete probati da stvorite link. Treba pronaći ovakva mesta po webu. Koristite recimo Google Alerts za ubuduće, ili neke profesionalne alate i onda krenite u komunikaciju putem mejla, telefona, kako god, samo nemojte da vam se link profil ne diferencira.
Dolazni linkovi takođe mogu biti mrtvi. Za backlinkove sam mnogo puta ponovio da predstavljaju ogromnu dragocenost jednog sajta i zato moramo biti sigurni da se SEO fluid koji kroz njih teče pravilno preliva na naš sajt. Istražite kroz webmaster tools da li imate dolazne linkove ka nepostojećim stranama i pod hitno to sanirajte koristći 301 redirekciju ka nekoj relevantnoj landing strani ili ka naslovnoj. Pa neka se link đus prirodno preraspoređuje.
Iz ugla vlasnika sajta, uslovno rečeno, postoji i još jedna podvrsta mrtvih linkova. To su linkovi na sajtu koji nije vaš, a linkuje neku nepostojeću stranu ka konkurenciji. Ovakvi linkovi utiču na SEO i treba se potruditi u njihovom detektovanju i preusmeravanju.
Na tržištu postoji puno specijalizovanih alata za ovakvu misaonu gimnastiku.
Počnite za početak sa AhRefs i kratkim video klipom koji me je prelomio da ovaj članak napišem,
I na kraju, podsetio bih vas, da 99,99% sajtova starijih od 2007. godine imaju još uvek linkove ka Yu domenima koji odavno ne postoje, te ovo je smer u kojem možete testirati znanje sa ovog časa, i pored mogućnosti da obogatite svoj link profil uvežbavate i umeće pregovaranja.
Lep tekst iz ugla „domaćeg“ SEO experta (par dana čitam Vaš blog i prijavio sam se na mejling listu samoinicijativno, i bez sugestije smarajućih pop upova 🙂 ). Podelio bih jedan yt klip na temu deep broken link building-a – koristi se ahrefs i prilično je zanimljiva fora. Nisam još uvek lično probao jer nemam plaćen account na ahrefs-u a i niche su mi prilično male, no daje mnogo ideja. Pozdrav.
https://www.youtube.com/watch?v=Rpo6P7GLmaQ
Ćao Danilo, hvala što si svratio i hvala na komentaru!
Visitor Rating: 5 Stars