TikTok je trenutno najplodnije mesto za pričanje dobrih priča. Ali ne bilo kakvih priča, već cool priča u TikTok fazonu.
Lično, meni je uvek izazov da u trenutku od najobičnije situacije napravim klip sa 10.000, 50, 100, pa i 500.000+ pregleda, bez bilo kakvih profesionalnih pomagala.
Nekad uspem, nekad ne.
Kako sam digitalni kreator (možete me zapratiti na www.tiktok.com/@seoexpert.rs), TikTok mi pre svega dođe kao odličan poligon i platforma za vežbu da li na primer dok jedem pasulj 🙂 mogu ispričati nešto i napraviti narativ sa kojim ću umesto samo 357 ljudi dobiti rič, tj. pažnju od 30.000+ ljudi.
Ali suština je nešto drugo!
Suština je da algoritam odlično meri i bogato nagrađuje dramu u video klipu i po tome je vrhunski. Drama je svako stanje svesti u kome se dešava nagla promena hormona usled storytellinga, tj. počinje da se pojačano sintetiše dopamin ili kortizol, adrenalin, a ako ste mag i serotonin i oksitocin.
Jedino što ne smete je da budete dosadni.
Sve više ljudi koristi svoje profile da napravi ozbiljnu lovu. Još kad se Tik Tok klipovi budu masovnije prikazivali na rezultatima Google pretrage, uslediće još veća popularnost ove mreže.
@seoexpert.rsPosao čišćenja cipela nije za potcenjivanje ako ima posla…♬ original sound – Todorovic
U jednom od ranijih intervjua na ovom blogu, Ivana Ćirković je najavila ovaj trend, a pre neko ispričam neke činjenice, za ozbiljniji nastup i i kreiranje uspešnog Tik Tok profila sugerišem kurs Marka Kamperelića www.tiktok.com/@kaamper ili Tik Tok Akademiju Almine Aganović.
Iako se činjenice o ovoj platformi menjaju iz minuta u minut, u trenutku pisanja ovog teksta evo nekoliko zanimljivih trikova i saveta ukoliko želite uspešan profil i nastup.
O Tik Toku
Vlasnik TikToka je kineska kompanija ByteDance. Ova društvena mreža svoje prvo izdanje imala je u septembru 2016. godine, a trenutno je najbrže rastuća aplikacija društvenih medija sa preko milijardu aktivnih korisnika na mesečnom nivou. TikTok je trenutno dostupan u 154 zemlje i na 39 svetskih jezika.
Prema pisanju Forbsa, sedam najvećih zvezda TikToka su u 2021. godini zajedno zaradile preko 55 miliona dolara. Upravo u ta tri neobična minuta video sadržaja (ili manje) svoju šansu vide i preduzetnici, firme i kompanije koje žele da se predstave publici na TikToku. Ovo je od ogromnog značaja bilo pre svega za kampanje čija su ciljana publika mladi ljudi do 35 godina, ali se tokom 2022, i ovaj trend promenio, tako da je prava žurka već počela.
Ako ste početnik, preduzetnik ili korporacijski profesionalac u online biznisu, ova društvena mreža je sjajna i obavezna prilika da predstavite svoje ideje, usluge, poslovanje.
Evo zašto je danas važno prisustvo na TikToku i kako možete optimizovati sopstveni nasput na ovoj platformi.
Zašto je važno da vaš brend predstavite publici na TikToku?
Za razliku od drugih društvenih mreža, TikTok ima visoku stopu angažovanosti baziranu na interesovanjima. Tako na primer, plesni izazov Džastina Bibera je postigao stopu angažovanosti od 3% na Instagramu, dok je isti post na TikToku imao angažovanost od čak 49%. Dalje, prema TikTok-ovim izveštajima za 2022. godinu, zbog specifičnog formata i okruženja 73% ljudi oseća dublju povezanost sa brendovima koje prate na ovoj društvenoj mreži nego na drugim platformama.
Međutim, da biste to postigli moraćete da kreirate i plasirate sadržaj koji nije puka reklama, odnosno ne izgleda kao klasičan oglas, što će vam pomoći da posetiocima stvorite iskren odnos i spontanu vezu koja uliva poverenje.
Sledeća važna činjenica jeste da surferi provode sve više vremena na TikToku nego na bilo kojoj drugoj aplikaciji. Ovo je verovatno zahvaljujući načinu prezentovanja, odnosno principu po kome TikTok radi – kratki video zapisi na bazi personalizovanih interesovanja. To znači da nije bitno koliko imate pratilaca, već da li ste zanimljivi, korisni i spontani u isto vreme.
Na kraju, iako je ova društvena mreža doživela ogromnu popularnost u poslednjih nekoliko godina, ona i dalje raste i mnogi brendovi, mediji i slično još uvek nisu zastupljeni na njoj. Zbog ove činjenice, vrlo je moguće da će firme koje sada uđu na TikTok tržište imati manju konkurenciju, a to znači da će lakše doći do većeg kolača svoje ciljane publike.
Šta je TikTok marketing?
TikTok marketing je praksa korišćenja ove aplikacije za promovisanje brenda, proizvoda i usluga. U marketinšku kampanju koju osmislite mogu biti uključene različite strategije, kao što je marketing uticajem ili kreiranje sopstvenog kanala.
Korišćenjem TikTok mreže na pravilan način, pruža vam se šansa da kod ciljane publike povećate svest o vašem brendu, izgradite angažovane zajednice, prodajete proizvode i usluge, ali i da dobijete povratne informacije od kupaca koje vam kasnije mogu pomoći da dalje razvijate svoje poslovanje.
Ključne tehnike marketinga na TikToku
Postoje tri osnovna načina kako brendovi mogu da se predstave publici na TikToku:
- Kreiranje sopstvenog profila, tj. kanala na kome će se postavljati relevantni video snimci;
- Saradnja sa influenserima, tj. drugim profilima, koji će deliti vaš sadržaj i tako pospešivati i promovisati vaš brend i poslovanje;
- Plaćeni oglasi.
Kreiranje sopstvenog TikTok kanala
To je opcija koja vam daje najveću slobodu. Sve što vam treba jeste da kreirate TikTok nalog za brend koji želite da predstavite publici i počnete da postavljate unikatan sadržaj.
Najveća prednost spostvenog TikTok kanala jeste gotovo neograničen broj mogućnosti – možete postavljati video zapise u kojima gledaocima predstavljate svoje proizvode, ali i razne druge interesantne i korisne snimke kroz koje ćete provlačiti vaš brend. Naravno, to treba da bude sadržaj za koji je vaša ciljana publika zainteresovana. Bitno je da redovno ažurirate svoj kanal i objavljujete svež sadržaj kroz kontekst, gostovanja, multidisciplinarni narativ, kroz nove i neobične uglove.
To će vam pomoći da vaš brend stalno bude pred očima potencijalnih kupaca i klijenata. Neki kvantitet od dva klipa dnevno je idealan, uz napomenu da mora biti u Tik Tok formatu. Za razliku od Instagrama nije neophodan profesionalan studio, ne mora da izgledate kao ministar prilikom nastupa na TV-u i slično. Tik Tok ima neverovatan algoratam prepoznavanja interesovanja i lako može od vas da napravi zvezdu ako imate i znate šta da kažete u ovoj naraciji.
TikTok marketing uticajem
Marketing uticajem je opcija oglašavanja i na TikToku. Mega zvezde TikToka svakodnevno prati i po nekoliko desetina miliona korisnika, koji sa nestrpljenjem očekuju sledeći video svog influensera. Oni mogu da iskoriste svoj ogroman uticaj da bi kroz svoj sadržaj promovisali vaš brend.
Međutim, njihovo angažovanje može da bude izuzetno skupo, a vrlo često za uspešan marketing nije neophodan influenser visokog nivoa – možete pokušati da otkrijete i zvezde TikToka u usponu ili uticajne ljude u niši kojoj pripada i vaše poslovanje.
TikTok plaćeno oglašavanje
Nisam siguran da li je ova opcija dostupna za Srbiju, ali u jednom trenutku sigurno biće. Ali ako poslujete „napolju“ i imate nešto novca koji biste uložili u plaćeno oglašavanje – TikTok je idealna platforma za vas. Puno je priča o uspehu “malih” brendova koji su počeli upravo na ovaj način. Slično kao kod Google Ads, Facebooka i Instagrama, cena TikTok oglasa se zasniva na modelu licitacije.
Na kraju, treba istaći da mnogi poznati i veliki brendovi kombinuju sva tri tipa oglašavanja koja smo prethodno pomenuli, jer njihovom kombinacijom mogu dopreti do najšire publike (omni model).
On page SEO na TikTok-u
TikTok sebe pre svega definiše kao platformu za zabavu, a ne kao pretraživač. Međutim, to svakako ne sprečava posetioce da ga koriste za pretragu. Zapravo, za preduzetnike i kompanije jako je bitan podatak da korisnici ove društvene mreže žele brza rešenja u cool formatu i sve više pretražuju sadržaj umesto što provode vreme u svojim fidovima.
Da sve ide u tom smeru pokazuje i sam TikTok koji je u poslednje vreme stavio akcenat na poboljšanje ovog segmenta platforme i počeo sa prikazivanjem oglasa koji promovišu pretragu. Otišlo se i korak dalje – pa je uvedena opcija People also searched (Ljudi su takođe pretraživali). Iz ovoga je jasno da TikTok veruje da je pretraga jedna od ključnih karika dugoročne strategije razvoja platforme.
Tu je još jedna, možda i najveća novina – TikTok je u martu 2022. godine podigao beta verziju programa za oglase, čime je postao direktna konkurencija Google-u i njegovom plaćenom oglašavanju.
Glavni razlog za ovaj smer razvoja je taj što TikTok danas pruža korisnicima vredan i zanimljiv sadržaj koji je priznat i cenjen od zajednice. Zato je od velike važnosti da se što bolje rangirate u pretrazi i tako prvi stignete do korisnika koji su potencijalno zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.
Naravno, za što bolje rangiranje biće neophodan za početak kvalitetan on page SEO, a kasnije verovatno i OFF page. Evo nekih praksi koje je korisno primeniti i kombinovati ako želite da se što bolje rangirate na TikToku.
#1 Dodajte ključne reči za pretragu na samom video snimku
Kada kreirate video sadržaj za TikTok imate mogućnost dodavanja teksta na ekranu. TikTok čita ovaj tekst i nudi korisnicima vaš sadržaj kada se u pretraživaču po bilo kom osnovu pomene ključna reč/fraza koju ste postavili. Posebno je preporučljivo da u prvih pet sekundi video materijala dodate ključne reči u titlu.
Koliko je bitan ovaj način postavljanja ključnih reči dokazuje činjenica da će se u pretrazi bolje rangirati video snimak sa provučenim tekstom nego snimak koji ima više pregleda ili lajkova. Dakle, nemojte se previše baviti statistikom pregleda i lajkova, to će doći, već se fokusirajte na to kako da vas ljudi lakše pronađu kada koriste odgovarajuće ključne reči.
#2 Ključne reči u natpisima
Obavezno treba iskoristiti mogućnost postavljanja natpisa, tako što ćete u njega ubaciti ključne reči za koje pretpostavljate da će vaši potencijalni kupci kucati u pretrazi. Natpis je bar za sada ograničen na 500 karaktera, što je sasvim dovoljno da u njega ubacite poruku koju želite da prenesete ciljanoj publici. Važno je da natpisi budu potpuno “native” i da u njima ključne reči budu lepo uklopljene, odnosno prirodno usklađene sa tekstom.
#3 Korišćenje haštagova (hashtag) za rangiranje
Haštagovi su jedan od najvažnijih elemenata TikTok optimizacije. Na sličan način kao i kada je u pitanu SEO za Instagram, i haštagovi će vam omogućiti da optimizujete svoj sadržaj za TikTok pretragu. Ono što je bitno je da koristite podjednako i opšte haštagove, ali i one koji se tiču samo niše u kojoj poslujete.
Faktori rangiranja na TikTok-u
Postoji više faktora koje TikTok uzima u obzir kada rangira video snimak, a neki od najvažnijih su: stopa gledanja celog videa (gledanja do kraja), haštagovi, broj deljenja i stopa ponovnog gledanja.
Stopa završavanja (gledanja celog videa) je procenat gledalaca koji odgledaju vaš video do kraja. To je jedna od ključnih metrika koju TikTok koristi kada je u pitanju rangiranje sadržaja, kako u rezultatima pretrage, tako i na stranici “For you”.
Haštagovi – TikTok se u velikoj meri oslanja na haštagove kada izračunava relevantnost datog videa za pojam pretrage koji korisnici kucaju.
Broj deljenja i broj čuvanja – Slično kao i kod stope gledanja celog videa, broj deljenja i broj sačuvanih i zabeleženih videa takođe spadaju u jako relevantne pokazatelje da neki TikTok sadržaj ima snažan odjek kod gledalaca. Zato je ovaj parametar znatno jači i vredniji od broja lajkova.
Stopa ponovnog gledanja – je još jedan važan pokazatelja kvaliteta video zapisa koji se emituje. Osim ponovnog gledanja jednom ili više puta, kod ovog faktora rangiranja uzima se u obzir i to kada gledalac vraća video sadržaj unazad kako bi ponovno pogledao jedan njegov deo. Obe akcije su znak snažnog angažovanja korisnika.
TikTok SEO alati
Postoji više SEO alata koje možete korisiti kada je u pitanju optimizacija na TikToku, ali najčešće se koriste sledeća tri:
“Other searched for” (Drugi su tražili) – Jednostavno unesete svoju temu u TikTok pretragu (na primer, ideje za uređenje enterijera) i skrolujete naniže kako biste videli odeljak “Drugi su tražili”. U poljima možete videti najčešće ključne reči koje su korisnici kucali u pretrazi i prema tim ključnim rečima kreirati sadržaj.
Google Trends Supercharged – Iako je u pitanju Google-ova pretraga, ona je i dalje odličan alat koji će vam dati odgovor na pitanje šta potrošači obično traže na TikToku.
TikTok Creative Center – TikTok kreativni centar omogućava da vidite najpopularnije haštagove, pesme, autore i same video zapise. Možete ih filtrirati prema delatnostima i vremenskom periodu. Treba imati na umu da su podaci ograničenog karaktera.
Budućnost TikTok SEO-a
Haštag “TikTok SEO” već ima preko 26 miliona upita. To je dobar pokazatelj da kreatori sadržaja i menadžeri brendova shvataju popularnost TikToka i važnost optimizacije sadržaja koji postavljaju na ovoj mreži. Marketari su razumeli da potrošači više ne tragaju samo za informacijama iz izvora koji su najugledniji i društveno potvrđeni, već traže informacije iz sadržaja koji je vizuelno privlačan, ali takođe kvalitetan i verodostojan. Sa dobrom SEO strategijom brendovi sigurno mogu da iskoriste ovu priliku.
Ključne smernice za dobar marketing na TikToku
Kao što smo već i pomenuli, da biste ispunili vaše marketiške ciljeve, pre svega morate znati kako da optimizujete svoj TikTok sadržaj. Daćemo vam još neke smernice koje vam mogu pomoći u tome.
#1 Pronađite odgovarajuću nišu
Bez jasno definisane niše u kojoj biste radili, rizikujete da se vaš sadržaj izgubi među milionima zabavnih ili informativnih video zapisa. Fokusirajte se na jednu granu industrije u kojoj želite da poslujete. Vaša niša, naravno, treba da bude povezana sa vašim poslovanjem i što je konkretnija to će biti bolje po vas. Praktikujte da dosledno ističete ključne karakteristike i prednosti vašeg brenda u svakom postu kako bi što lakše ostao u podsvesti korisnika.
#2 Iskoristite sadržaj koji generišu korisnici
Na vašem kanalu podelite video koji su kreirali drugi korisnici, a u kome se pominje vaš brend. Korisnički generisan sadržaj je svaki post koji drugi korisnik napravi i koji pominje ili prikazuje vaš brend ili proizvode.
Na primer, velike kompanije poput Adidasa prate objave sa hashtag-ovima svog brenda i one najbolje ponovo dele ili čak nagrađuju. Ako potražite neki popularan brend na TikToku videćete da su brojni korisnici već generisali razne sadržaje u kojima pominju poznate brendove iako to niko od njih nije tražio. S obzirom da je u pitanju potpuno organski, a ne promo sadržaj, on ima tendenciju da efikasno deluje na publiku, da je očara i privuče njihovu pažnju na potpuno prirodan i nenametljiv način, što će publika posebno ceniti.
#3 Kreirajte brendirani izazov
Koristeći jedinstveni hashtag, možete podstaći svoju publiku da kreira ili deli originalne video zapise, bilo kao viralni trend ili kao deo nagradne igre. Sa mnogo ljudi koji kreiraju video snimke u kojima se pominje vaš brend, predstavićete se novim korisnicima na pozitivan i organski, potpuno nenametljiv način.
Postoji zaista puno sjajnih primera ovakve prakse, a mi ćemo spomenuti samo jedan. Kada se Pringles pridružio TikToku, brend je kreirao hashtag izazov #playwithpringles, kako bi inspirisao korisnike da postanu kreativni kada je u pitanju njihov proizvod. Kampanja je postala viralna u Evropi i imala preko milijardu pregleda i čak 343.000 pojedinačnih sadržaja koje su generisali korisnici.
#4 Uključite zvuke koji su u trendu
Snimci pesama imaju tendenciju da postanu viralni kada je u pitanju TikTok, pa bi bilo dobro da i u vašim video zapisima postavite muzičku pozadinu. Koriste će biti višestruka. Prvo, to će vašoj publici pokazati da je i vaš brend u trendu i da prati aktuelna dešavanja. Drugo, TikTok algoritam će na taj način vaš video zapis prikazati većem broju korisnika.
Ako vam se popularna muzika ili ona koja je trenutno u trendu ne uklapa u video koji želite da objavite, možete ga ostaviti i bez muzičke pozadine. Međutim, to nije dobra praksa, pa se potrudite da vaš video obogatite muzikom.
#5 Probajte da razumete Tik Tok fazon, tj. stvorite Tik Tok autentičnost
Već je pomenuto da korisnici TikToka veoma cene autentičnost, tako da se neće puno vezati i identifikovati sa video zapisima koji liče na klasične reklame. Imajte na umu da TikTokeri ne traže savršenstvo, već zabavu. dramu, intrigu, foru, trik. Samo nemojti bili dosadni, impotentni, smarači, nikako spori. Zato, pre nego što izbacite bilo kakav sadržaj koji prezentuje vaš brend, uverite se da on nudi pored korisnih znanja i zabavu.
Na primer, ako vodite posao prodaje proizvoda, pokušajte da u videu prikažite i sam proces proizvodnje i zaposlene koji rade kod vas. Sadržaj koji prikazuje kako nastaje vaš proizvod i dobre i zdrave uslove u kojima se taj proizvod pravi, može imati veliki uticaj na humanizaciju vašeg brenda i privlačenja nove publike.
Dobra ideja je i da kreirate video zapise iz različith perspektiva, pa čak i dronom. Sve ovo će vašem snimku dati dinamičnu autentičnost i jedinstvenost, a to je ono što publika traži.
Eto nadam se da smo nešto ispričali novo, pa zapratite me na www.tiktok.com/@seoexpert.rs, biće sigurno mnogo nepredviljivih zanimljivosti svakako.
Komentariši