Bez trošenja uvodnih reči evo jedne analize šta nas okvirno čeka u 2015. godini.
1. On page opimizacija praktično se pretvorila u pisanje akademskih naučnih radova.
– Najbolje je da zavirite u neke ozbiljne naučne radove i pogledate kako pišu naučnici.
– LSI (Latent Semantic Indexing) ili termini istog ili sličnog značenja biće strahovito važni. Tekstovi u kojima je LSI veći kotiraće se bolje.
– Vrednost H1 taga verovatno će rasti na račun Title taga, jer dešava se da se korisnicima u H1 servira jedno, a u Title nešto sasvim drugo. Svi iskusni seovci znaju da se ovde dešava određena muljaža koja će ovim biti minimalizovana.
2. Razumevanje i tačnost pročitanog. Ovo je i dalje veliki izazov za Google. Ako mislite da će problem biti rešen novitetom tipa Schema.org ili slično, varate se. Ono što treba da se desi je jedan fini filter u sejanju dobrih od odličnih članaka. Suština treba da nadmaši formu, tj. bolje obrađena materija, a ne tekst sa više ranking faktora. Naravno, između sadržaja iste težine forma će presuditi, pa krajnji je trenutak za responsive dizajn. Ekspertiza ispred forme biće tema još puno narednih godina. Google će nastaviti sa lociranjem autoriteta u svakoj od oblasti, pa na malim tržištima poput našeg ima smisla iskoristiti ovu rovitost i uložiti u pozicioniranje profila sa kojim nastupate na Tviteru, Gugl Plusu, Facebook-u i td.
3. Snaga Brenda vs EMD. Za one koji ne znaju, EMD je skraćenica od Exact Mach Domain, tj. ovi domeni se podudaraju sa nekom komercijalnom kljčnom rečju. Na primer, GrckaLeto.rs je EMD domen. Ovo je kontroverzno polje, al pretpostavljam da osim laganih fluktuacija prvog u odnosu na drugo, neće bili velike drame tokom 2015. Brendovi će sigurno mnogo bolje prolaziti na long tailu, a EMD domeni koji imaju komjuniti ili neku drugu dodatnu vrednost osim SEO cilja zadržaće udarne ključne reči. Sa druge strane, EMD domeni sa zamrznutim sadržajima lagano će padati. Mislim da je dobra taktika smisliti brend koji u sebi sadrži intenciju na uslugu kojom će se baviti. Ako želite da prodajte domene i hosting, izaberite na primer domenko :).
4. Interni linkovi. Kada govorimo o internim linkovima, white seo jeste koristiti exact anchor text. Ako ga u eksternim jedva sme imati, u internim može da ga ima mnogo. Ali! Budite obazrivi i nemojte da preterujete, budete nenormalno egzaktni, ili kombinujete neprirodno na temu sa varijacijama. Ponašajte se pristojno, uhvatite malo šire, jer biće sve bitnije koliko ljudi je kliknulo na link u odnosu na to kakav je anchor tekst u linku. Padeži u srpskom omogućavaju sasvim prirodne varijacije anchor teksta, pa iskoristite ih, nemojte samo da linkujete u nominativu. Naravno, najjače fraze organizujte kao navigaciju u primarnom meniju.
5. Link profil. Enigma koja se svakim danom dodatno mistifikuje. Koji treba da bude odnos linkova ka naslovnoj sa linkovima ka ostalim stranama? Koliko follow, koliko nofollow? Da li linkovati sa portala opšte namene ili samo usko relevantno? I naravno, kako postavljati anchor tekst? Odgovori sigurno variraju od industrije do industrije i moj savet je da pratite ne samo svoje fraze, nego celokupan SEPR da bi ukapirali šta se dešava. Pogledajte koji URL-ovi su prvi na Google i kako im izgledaju link profili. Pratite ih tokom vremena i trudite se da ukapirate što više. Iskreno imamo pozitivnih iskustava i sa 100% exact anchor teksta, ali i sa linkova koji uopšte nemaju anchor. Čuvajte se toksičnih linkova i nemojte se ustezati da disavow-ujete uz uredno objašnjenjem maliciozne linkove.
6. Socijalne mreže. No follow linkovi ne utiču na SERP dok ne premaše neku kritičnu vrednost. U tački dva smo spomenuli autoritete. Šta su autoriteti? To su URL-ovi na socijalnim mrežama koji imaju puno fanova, pratioca, sledbenika i tako dalje. Pozitivan kontekst na njima sigurno će značiti i planirajte kako da ga ostvarite. Definišite i nađite autoritete u svojoj oblasti i taktički komunicirajte sa njima.
7. Utisak korisnika. U ovom grmu leži zec, pa potrudite se da razmete šta je za vaše korisnike metrika maksimalnog utiska i naravno kako je čika Google koncipira. Ko ovo implementira smeše mu se visoke pozicije. Ako posle ove rečenice samo klimnete glavom, a ne uradite estimaciju, ažuriranje lending strana aktuelnim informacijama, ubacivanjem autorativnih nekomercijalnih linkova, referenci i citata autoriteta i puno puno analiza, džaba ste čitali i ovo do sada. Znači akcija, a tačku 1 pročitajte još jednom.
8. Mega trikovi. Ima i toga, al nema smisla tek tako galamiti o njima. Nešto da ostavimo i za uz kaficu 🙂
I šta još, koji je zaključak?
Dok planirate svoju SEO strategiju za 2015-tu godinu sa pripadajućim taktikama, umesto zaključka, evo nekih saveta. Matematičkim formalizmom možemo dijagnostifikovati situaciju vrlo prosto. Koliko god uložili u content marketing, ako ne dođete do linkova, neće biti rasta kojeg očekujete. U tom cilju evo dve tehnike. Prva je apsolutno white, a druga je realnost.
1. Viral, šta to beše? Ako aktivno ne promovišete sadržaj, već ga nakon objave samo podelite na socijalnim profilima nećete daleko stići. Izuzetak je moguć na viralnim sadržajima. Međutim, ljudi koji umeju da rade viral neće to raditi za Vas. Radiće za sebe i to dobro zapamtite. Sadržaji koji unose mnogo dodatne vrednosti i prirodno indukuju linkove i dalje su najmoćnije white hat SEO oružje. Moj sasvim kratak tekst, SEO optimizacija u Srbiji 2014 indukovao je odlične prirodne linkove. Videćemo ove godine. Zajednička stvar komercijalnih virala je deljenje ogromne količine iskustvenog znanja. Da li imate ovakva znanja? Ako da, jedan deo podelite, jer ovo je idealan trenutak za iskorak.
2. Pregovaranjem do linkova. Spomenimo da na dan objave ovog članka postoji oko 156 miliona blogova, a od njih se 2 miliona svakodneno puni novim sadržajima. Ovakva dinamika dovodi da neko raste, al mnogo njih propada. Tj, postoji mnogo iskusnih webmastera koji su u međuvremenu pronašli neke druge poslove. U ovog etapi weba nisu svi profesionalizovali svoj biznis oko sajta i sada im sajtovi ili stagniraju ili polaku tonu. U Srbiji ne postoji više od 200 kvalitetnih sajtova po vertikali, tako da neće biti teško to obići. Linkovi sa ovih sajtova još uvek vrede i moći će lakše da se dođe do njih. Zato zasucite rukave i individualno pristupite pregovorima sa svakim od njih.
Na kraju će čika Google sabrati ono što ste postigli iz tačke 1 i tačke 2. Kao i uvek do sada ako niste aktivirali Pingvin filter dobićete svoju porciju surfera 🙂
Odličan tekst, uživao sam čitajući ga. Mogu samo da dodam da je snaga h2 taga drastično porasla u odnosu na ranije godine. Čak prema nekim podacima sa sajta Searchmetrics ima veću SEO vrednost nego sam h1 naslov. Veliki pozzz…
Hvala Ervine. Takođe želim da podelim ovaj link, http://www.momentology.com/3523-seo-trends-2015-45-experts-on-the-future-of-search/ u kome 45 seo stručnjaka govori o SEO-u u 2015-oj godini… Lako se čita, jeste maratonsko štivo, al vredi istrajati 🙂
Svaka čast Milane i hvala za tekst.
Ja imam EMD a to je u stvari brand name i naziv firme pa sam se nasao u neobranom grožđu.
Ako se desi nešto zanimljivo, javiću pa možemo i neki post napisati zajedno.
Hvala Dušane što si svratio. Ako imaš živ sajt u svakom smislu reči, to što je na EMD domenu nemoj da brineš. Malo pojačaj content, daj mu viralnu dimenziju da se vidi da se nešto dinamično dešava i nema frke…
Tekst ne da je odličan nego savršen.
Pet godina svaki dan odvojim 2 sata i čitam o SEO, ponavljam doslovno svaki dan minimalno 2 sata.
Želim skrenuti pažnju da nisam još naišao na lakše čitljiviji, detaljniji i uvjerljiviji članak kao ovaj o SEO. Svaka čast piscu 😉
Samo tako nastavite
Hvala Sanjine na lepim rečima. Možda se ponavljam, al postoji poslovica: podeli svoje znanje i znaćeš još više 🙂
Citat: Zato zasuCite rukave i individualno… C, ne Č. Da, tekst je odličan.
Thanks Branko, ispravljeno, meni maternji je bugarski 🙂