Hardcore SEO

Kakve su ti misli takvi su ti linkovi!

Starac Tadej
„Kakve su ti misli, takav ti je život“, Starac Tadej

Nastavljam da pričam o vezama. Veze na internetu se u originalu nazivaju linkovi. Ovoga puta koncept linka dotaći ću iz jednog futurističkog trenutka, na naučno fundamentalan način, a iz pomalo filozofski metafizičkog ugla.

Zvuči uvrnuto, al’ prosto je. Krećem odmah.

Zbog konkretnosti priče, analiziraćemo blogere koji vode blog. Blog je agregator i generator linkova. Za neku drugu oblast treba definisati entitet koji i generiše i privlači veze iz posmatrane oblasti. U predinternetskom dobu, naučni rad bio je preteča za blog, a za link je citat u stručnom časopisu iz nekog drugog naučnog rada. Autoritet naučnika i danas se meri brojem citata u stručnim radovima.

Ponašanje neke komšinice tokom kafenisanja je pandam blog postu, a pominjanja ostalih uz tursku kafu (da ne kažem ogovaranja) su linkovi (teško ih je meriti, ali bitno je samo razumeti univerzalnost procesa). U fizici (prirodi) supstancija predstavlja sadržaj, a sile su linkovi, tj. linkovi su uvek interakcija između sadržaja bilo u univerzumu, bilo u njegovoj digitalnoj varijanti, tj. na internetu.

Odavde, pa na dalje štivo je namenjeno blogerima. Ostali STOP!

Prva stvar je, da li  znate koga vi linkujete? Tj. ono što je mnogo bitnije, znate li ko linkuje vas?

Kada govorimo o izlaznim linkovima linkujemo ili ono što bismo „zagrlili“, ili ono što bismo „ošamarili“. U svakom slučaju kroz vredan link treba da struje emocije, tj. emotivno nabijeni surferi. Uticajan link je onaj na koji tokom čitanja teksta ne možemo, a da ne kliknemo.

Takvi linkovi vrede mnogo više od onih običnih (i obični treba da postoje) i oni se broje sa mnogo većom težinskom gustinom. U prebrojavanju ne vlada demokrataija. Vlada liderstvo. Jedan link često vredi više nego 20 običnih,  nekad i mnogo više. Link u negativnoj konotaciji sve manje prenosi SEO, te čuvajte se negativizma.

Vaš izlazni link je nekome dolazni, tj. nečiji izlazni je vaš dolazni, pa hajde da zavirimo u link profil  (listu svih dolaznih linkova).

Tako da prva stvar je analizirati ko vas linkuje? Na to se teže utiče i to morate prvo saznati i pratiti na nedeljnom nivou. Koga vi linkujete jeste važno, ali ne toliko, jer sami možete editovati  vaše odlazne veze i prilagođavati ih ulozi kojoj ste se posvetili. A sada govorimo o dolaznim linkovima, tj. kako vas ostatak interneta percipira.

Podela dolaznih linkova: dofollow, nofollow i citat

Dolazne linkove možemo podeliti u dve ogromne grupe, linkove sa socijlanih mreža (faktičke, jer su nofollow) i suštinske sa drugih blogova, foruma, portala i slično (dofollow). Dofollow linkovi prenose SEO, surfere i autoriet na vaš sajt. Nofollow linkovi prenose samo surfere i autoritet, a citati samo autoritet. Moja procena je da će citat sve više vredeti, ali da ne izlazimo iz okvira.

E sada, gde istražiti i analizirati ko vas linkuje? Da nisam dao ovako intrigantni uvod, ne bi vas ni zainteresovao. Neću da vam ponavljam gde su vam linkovi pobrojani, čitajte moj post o negativnom SEO-u, tamo je objašnjeno u detalje.

Idemo sada na apstraktnu analizu jednog link profila

Šta se tu da videti?

Ali pre toga, odgovorite iskreno, šta biste želeli, tj. sa kim biste želeli vezu, tj. odakle priželjkujete link? Najgore je odsustvo ideje. Ozbiljan problem. Ako vi ne znate, tržište zna, ali obično je strože nego u vašoj najneoptimističnijoj varijanti.

I šta se dešava? Imponuje vam da vas linkuju edukativne ustanove, ozbiljne institucije, ugledni magazini i blogeri, a kad zavirite u svoj link profil ima šta i da vidite. Velika količina spam sajtova, anonimnih agregatora, sumnjivih blogova sa jednocifrenim brojem postova… Postoji jedan dobar izraz,  al’ hajde da se uzdržim.

Na primer smatrate sebe eminentnim umetnikom, a u link profilu imate samo neke krompiruše, šaptalice i slične anonimuse blogosfere. Ima neka šaputalica ili slično, deli linkove i šakom i kapom, tako da nema bloga koji sam analizirao, a da ona na njega svoj link nije uperila. Čini mi se da priželjkujem da popijem kafu sa njom, fenomenologije radi.

Ali, problem nastaje kada nema ni traga od autoriteta iz  oblasti u kojoj želite da budete visoko na Guglu. Ali postoje i izuzeci. Njima ovaj članak nije potreban. No vratimo se početnicima.

Ma, rešiću to tako što ću da kupim linkove

Nema kupovine. To je kao odlazak u javnu kuću. Možete kupiti, ali kupićete smeće, a bolje je ne upoznati takav stil života. Iskonske vrednosti se ne daju kupiti, one su uvek besplatne, ali vraški je teško i treba umeti doći do njih. Tj. ovakva trgovina dosta je delikatna, dugo vremena se bavim ovom tačkom i dosta dobro znam o čemu govorim.

Pa, kako do njih?

Proces se zove link earning ili u malo slobodnijem rogobatnom prevodu glasi zaslužite, zavedite i osvojite vezu. Pa kako se to radi?

Radi se tako što treba podeliti nove porcije multidisciplinarnog znanja u preseku više oblasti. Multidisciplinarna ideja je novi standard.  Istražujte, zapažajte, dijagnosticirajte, galamite, obavezno predviđajte, borite se i branite svoju ideju. I pritom držite nivo. Za odsustvo talenta, znanja, truda i planiranja nema mesta. Ili bežite iz kreative.

U ovoj fazi weba samo korisna količina podeljenog znanja ima šansu. Ako imate ovakva znanja, kao što jednom negde napisah oslobodite ih. Reče negde moj prijatelj Bane Maričić, znanje se množi deljenjem.

Ali razlikujte znanje od tajne. Tajnu čuvajte. A odaću vam jednu, da bih bio fer, možda je i znate,

Nerazumevanje linka može dovesti do razumevanja samoće. Razumevanje linka je iskorak.

U zdravlje!

Tagovi
Milan Todorović

Milan Todorović

Milan Todorović je diplomirani inženjer elektronike, SEO stručnjak sa iskustvom od skoro 15 godina. Vlasnik je specijalizovane SEO agencije SeoExpert.rs. Aktivan na Instagramu @seoexpert.rs. Uvek spreman za kvalitetnu SEO diskusiju!

komentara

Klikni ovde da bi ostavio trag

  • Hvala CaraDara, internet daje šansu svakom, a sa druge strane kažu da se svake sekunde na webu pojavi 10 novih kvalitetnih blog postova… U toj poplavi informacija i filter za kvalitet nepredvidivo i nemilosrdno sam sebe usavršava 🙂 al guraćemo dok ima snage i ideja 🙂

  • znam da se na ovom blogu tvrdi drugacije, ali ja mislim da lin building gubi od znacenja. Uradio sam eksperiment, dva slicna sajta na slicnim pozicijama, mesec dana sam jednog linkovao, drugi sajt nisam, na kraju meseca pozicije se nisu bogzna kako promenile. Mozda ce neko reci da sam psotavljao nekvalitetne linkove, mozda je i to tacno, ali onda bi taj sajt pao. Po meni najvise se gled sadrzaj (content) i aktivnost.

    • SEO se ne meri danima, već mesecima i godinama. Tako da šta god da radiš za 30 dana, nije relevantno. Da ponovim još jednom, ako neko misli da samo sadržajem može da osvoji fraze tipa „grčka leto“ ili „nekretnine beograd“ 😉 na lošem je putu. Naravno da neke nekomercijalne fraze mogu da se osvoje samo sadržajem, to nije sporno.

Instagramični SEO

Pratite nas: