Ako ste pomislili da je Google prevideo uticaj offline faktora, kao što je reklamiranje na nekom TV kanalu, oglas na Radiju ili zanimljiva reportaža u nekom štampanom mediju prevarili ste se.
U principu kompletan saobraćaj na jednom sajtu sa aspekta izvora može se podeliti na nekoliko segmenta:
– Saobraćaj sa pretraživača (plaćeni preko Adwordsa i organski preko besplatnih rezultata pretraga),
– Brend search (u Guglu kucaju vaš brend i tako dolaze do vas), iako tehnički pripada prvoj tački posmatraćemo ga kao odvojen signal snage vašeg brenda
– Saobraćaj preko referala, tj. dolazak surfera tako što su klikuli na link ili baner sa nekog drugog sajta,
– Saobraćaj sa socijalnih mreža je isto saobraćaj preko referala, al posebno se kategoriše zbog puno specifičnih stvari poput viralnosti i td.
– Direktna poseta, tako što se kuca URL naslovne ili neke druge strane na sajtu i ovaj saobraćaj će biti razmatran u ovom postu.
Puno upita koje surferi (korisnici kako Google voli da iz zove) kucaju u Google bude posledica neke TV reklame, zanimljive informacije koja se čuje kao preporuka, interesantnog bilborda, reportaže u novinama, smešne situacije i tako dalje. Jedan deo ovih upita ne ide preko Google, Bing, Yahoo pretraga, već direktno upisom konkretne web adrese u brouzeru.
Upravo je i cilj svakog sajta da stvori direktnu vezu sa svojim korisnikom. Kad se to desi, onda se grubo može reći da je određen proizvog brendiran, ali i tada treba održavati snagu brenda, koji bez permanentnog ulaganja slabi pod najezdom konkurencije i tako dalje.
Preko Google Analitike, najveći pretraživač jednostavno vidi koji procenat surfera dolazi direktno na vaš sajt. Takođe se vidi da li se dešava neka offline kampanja, koju karakteriše upravo pik u direktnim posetama i direktnim pretragama.
Volumen brend search-a je dragocena informacija Guglu koji iz nje kapira da li postajete traženi, da li se dešava nešto zanimljivo kod vas i da li treba povećati vaše pozicije u odnosu na konkurenciju. Trend je veoma važan.
Ovo i jeste jedan prirodan način razlikovanja oficijalnih sajtova od pseudo sajtova nekog brenda, tj. grada, organizacije, destinacije i tako dalje, upravo po broju i procentu direktnih surfera.
Ovim člankom želimo da napomenemo da vaš nastup karakteriše holistički princip i da prilikom promovisanja određeng proizvoda i usluge ne zapostavljate ni jedan kanal komunikacije. Kada nastupate na TV-u, radiju, novinama, preko prospekta ili prezentacija promovišite obavezno URL adresu sajta i težite takozvanom sinergijskom efektu.
Ovi offline faktori umeju da budu često presudni kad se finišira borba između prvog i drugog mesta na SERP-ovima, pa mislite i o tome!
Znaci PINK je jedino pravo mesto za offline reklamu? 🙁