Ovo je jedan atipičan tekst. Način analize je totalno drugačiji od onog rigidnog inženjerskog stila pisanja na koji sam vas navikao.
U video klipu pokazano je na jedan popularan način da se prikaže prikaz sličnosti mreže neurona u mozgu, mreže galaksija u univerzumu i mreže sadržaja na webu.
Verovatno znate, ali nije loše podsetiti se i pojasniti još jednom shvatanje redukcionističkog i holističkog principa.
Redukcionizam, kao filozofsko stanovište, sastoji se u činjenici da pri analizi složenog sistema moramo razumeti samo funkcionalnost svakog od njegovih najsitnijih delova. Ako u potpunosti ovladamo svim detaljima najsitnijeg dela i njihovim međuodnosima u sistemu onda možemo spoznati sistem u celini. U određenim aproksimacijama veoma moćan analitički aparat.
Holizam, je sa druge strane, komplementaran redukcionizmu, i govori da složen sistem ne može da se posmatra kao prosta suma sastavnih delova, već rešenja moramo tražiti u širem kontekstu, tj. sistem moramo posmatrati u najmanju ruku kao celinu.
Holistički princip je orjentacija koja u identifikaciji nekog sistema integriše mnogo širi kontekst. Tako na primer na polju razvoja medicine u poslednjih 15-tak godina generalno sve više dominira integrativna medicina sa anticipacijama introspektivnih i transpersonalnih fenomena psihologije, sociologije, antropologije i tako dalje.
Za one koji žele malo više da saznaju o integrativnom diskursu kao nadolazećem trendu u aktuelnoj nauci toplo preporučujem knjigu profesora kvantne mehanike doktora Dejana Rakovića „Integrativna biofizika„.
Nego vratimo se internet marketingu. Ako fraktalno posmatramo internet, više puta sam pisao do sada, da se redukcionistički, ceo internet može posmatrati kao mreža sadržaja i linkova, a holistički kao mreža sadržaja i linkova i aktivnosti surfera nad njima i još ponekih elemenata, o kojima će biti reči nešto kasnije.

Spomenuo bih da ovoj analizi dajem i jedan jungovski aspekt. Podsetimo se, Karl Gustav Jung je švajcarski psihijatar, učenik Frojda i rodonačelnik moderne psihoanalize. Meni lično, Jung je jedan od najvećih, ako ne i najveći genije naše civilizacije.
Neki od „izuma“ koje je prilagodio sistemu znanja zapadnom čoveku su: arhetipovi ličnosti, jastvo, proces individualizacije, najveličanstvenija od svih teorija sinhorniciteta (pisao nešto o njoj u recenziji knjige Jelene Pantić, „Putovanje u središte srca„), odnos Anime i Animusa, odnos Senke i Persone, uvođenje introvertnosti i ekstrovertnosti itd…
Prethodni članci, koji su dobrim delom bili namenjeni početnicima, imali su pretežno redukcionistički karakter, na primer ranking signali ili 200 faktora SEO optimizacije, i generalno opisuju SEO proces preko najsitnijih delova u kompleksnom sistemu.
Za holističku analizu shodno Jungovom modelu svesti, internet ćemo posmarati na sledeći način:
– Bloger (pojednostavićemo internet na mrežu blogova) saglasno Jungu predstavlja nosioca individualne svesti koji ima „slobodnu volju“ da kreira nove sadržaje,
– Blog kao sistem sadržaja je generator i agregator linkova (entitet nalik podsvesti)
– Ceo internet je univerzum (klasična neuronska mreža mozga nije dramatično drugačija od internet mreže – vidi sliku na početku)
– Gugl je kolektivno nesvesno, jer u sebi ne sadrži samo poslednju verziju vašeg bloga, već i sve prethodne verzije (plastični primer kvantne superpozicije) kao i istoriju ponašanja blogera i surfera i ko zna čega još…
– Surfer sa svojim preferencijama biće posmatrač i konzumer sadržaja i kliketač linkova
I sada konkretno. Evo šta je nedvosmisleno eksperimentalno provereno na Guglu. Ako surferi počnu simultano sa totalno različitih IP adresa da Guglaju jedan brend ili kombinaciju brenda sa određenim dodatnim frazama, javlja se trend rasta tih URL-ova tog brenda na SERP-u.
Konkretno, ako puno ljudi pritisne ovaj link, tj. guglaju termin koji sam ukucao, vidljivost URL-ova mog sajta počeće da raste, što u redukcionističkom modelu nije bilo slučaj.
Ovakav inprint surfera (individualne) na kolektivnu svest u principu posebno izazivaju offline faktori, tipa reklama vašeg brenda na radiju, TV-u, novinama, vašarima, sajmovima, indirektni uticaj socijalnih mreža i tako redom, o čemu sam pisao pre nekoliko godina.
Većina vas verovatno zna da i „user experience“ ili korisnički doživljaj pripada upravo holističkom korpusu ranking signala. Korisnički doživljaj odavno je veoma važan faktor i biće sve dragoceniji. On je neiscrpna tema, prilazili smo mu iz više uglova, a ideja je da ga samo akcentujem u ovom krajnje prirodnom trenutku. Biće u narednim postovima dosta činjenica na ovu temu.
Tako da to će biti ti fini detalji koji će poremetiti SEO ulenjenim vlasnicima exact match domena.
Brilijantna SEO kampanja treba da ima na umu ove sve bitnije detalje.
U zdravlje, ako vam se dopao ovaj tekst, kliknite i na ovaj link, javiću rezultate kroz komentar!
I šta predlažeš ulenjenim blogerima kojima je pisanje na jednooooo- prvih pet mesta, odnosno pre svih tih kompjuterskih zanatskih pravila koje nemamo ni u malom mozgu, kamo li u malom prstu, kao vi, obrazovani blogeri?
Inače, tekst me zaintrigirao pa sad klikćem svaki link redom, iako sam mnoge tekstove davno apsolvirala.
Ha ha, ne bih se složio oko ove podele 🙂
Ovaj mehanizam treba dodatno da da šansu svima koji intrigantno pišu da čim se pojavi tražnja na Guglu za njihovim štivom (raščuje se za njih i sa drugih strana), da dobiju dodatno vetar u jedra i na ostalim tekstovima, iako možda na njima nemaju dovoljno linkova za poziciju koju će dobiti od čika Gugla 🙂
U osnovi altruistički mehanizam 🙂
Interesantan i zanimljiv tekst
Visitor Rating: 5 Stars