Posle dužeg odsustva evo jedne aktuelne teme.
Naime, između 1. i 8. avgusta iz Gugl kaveza iskotrljala se jedna nova funkcionalnost, kažu da je reč o core apdejtu, najvećem posle 2012. godine kad je na scenu stupio čuveni Pingvin.
I kao i uvek, tokom svakog novog updejta Gugl pravi novi balans između on page i off page signala. I uvek nagradi jedno na uštrb drugog. I tako u krug po sve sofisticiranijim metodama, jer niko nema veću Big Datu i napredniju veštačku inteligenciju koja se uči na njoj.
U hiperprodukciji sadržaja „napišite mi 5 blog postova mesečno“, „izgradite mi 10 linkova mesečno“ da se zaključiti da će se vrhunski sadržaji i vrhunski linkovi još bolje meriti i bolje razumeti, jer kvalitetna hiperprodukcija je nemoguća.
A dešava se, i sve bolje i sve preciznije, koliko god mi bili subjektivni, da se brašno sve finije seje i rezultati pretrage koji se plasiraju surferu bivaju sve relevantniji, te evo mojih razmišljanja o najnovijoj kontroli kvaliteta koju rogobatno nazivaju E-A-T.
Kao što sam ranijih godina pisao – suprotno od spema je autoritet, tj. koliko je istinito to što je napisano ili sad već široko odomaćena krilatica EAT.
Kao što rekoh, Gugl je pronašao način da sve bolje uočava autoritete, da ih upoređuje i meri, ali i rangira. Prirodno je da se ova funkcionalnost najbolje uočila u strogo formalnim sistemima poput zdravstva na primer.
Ruku na srce, svi su počeli da uče SEO i shvatili da nije skupo platiti novinara ili pisca da napiše članak od nekoliko hiljada reči i da kroz tekst spomene varijacije ključne reči sa sinonimima i homonimima i ofrlje uz prežvakavanje već objavljenih podataka ostvare zavidne rezultate.
Još kad čujem: „slika ima vrhunski ALT, članak ima idealnu gustinu ključnih reči, ma kidamo SEO, sve ćemo da ih zgazimo“, naježim se. I onda još malo linkova, tu i tamo, koji je DA sajta sa kog se linkuje, samo jako i te fore.
Naravno, seljački SEO će da radi na lokalnim biznisima koji nemaju konkurenciju niti volumen da aktiviraju ovu novu kontrolu kvaliteta, tipa neki auto električar na Paliluli, vodoinstalater Niška banja, restorančić i slično.
Ali ako želite jaku frazu, koja se traži nekoliko hiljada puta nelokalno, trebaće i taj „EAT“, pa ajde da konkretno iznesem pretpostavku šta je to (ili šta bi to moglo da bude).
Šta sve mogu da budu parametri EAT-a
Šta sve mogu da budu parametri EAT-a, pobrojaću ispod (moja promišljanja), a podsetimo se da je link profil ništa drugo do algoritam preuzet iz nauke, u kojem se meri broj citata koji svaki naučni radnik ima u akreditovanoj naučnoj periodici (i tamo ima spama i ha ha),
Stručnost: formalna i neformalna
- Ko je pisao taj članak i koja je formalna kompetencija autora članka: lekar, inženjer, farmaceut; odnosno neformalna: joga instruktor, senior developer, seo ekspert 🙂
- Da li se autor nalazi u nekim institucijama: profesor doktor, predsednik neke institucije, član nekog organizacionog odbora, poslanik, vlasnik joga studija,
- Da li je autor sadržaja dao neki intervju, ima li traga od njega negde po ostatku weba mimo PR i content članaka,
- Da li je napisao neku knjigu, publikaciju, monografiju,
- Da li je kreirao neku PPT prezentaciju, pdf sadžaj i td…
Autoritativnost i šta drugi kažu o njemu:
- Da li mediji traže njegov stav povodom sezonskih ili nekih drugih dešavanja,
- Da li je govornik na kongresima, konferencijama,
- Da li edukuje stručnu i širu javnost,
- Signali autoritativnih forumaša još uvek nisu u potpunosti presušili ( ali ne providan način kad se jednim profilom loguje i postavi pitanje iz prvog posta, a drugi user posle pola sata sa iste IP adrese ponudi odgovor i zabije citat, do ili nofollow link)
- Da li su sadržaji posle dužeg vremena na najvišim pozicijama opravdali poverenje odgovorajućim brojem indukovanih linkova (povratna sprega),
- Socijalni signali su priča za sebe, pogotovu YouTube,
- Google hirurški precizno dobija „brend search“ najvećih autoriteta, kao i kontekst u kome se on pojavljuje i ovo je jedan od glavnih signala koji se ne mogu lako izigrati.
- I ono najvažnije, možda po malo paradoksalno, autoritet definiše ekspertiza pisanja (akademski stil pisanja nasuprot lupetanju, žargonu i slično) koji se ogleda kroz specifičan LSI i WDF*IDF. Gugl zapravo vidi koliki je autoritet pisanja, a ne ko je potpisan. Potpis autoritetom imaće još veći smisao ako je istinski pisan od strane autoriteta. Ako prozaičan sadržaj potpišete autoritetom, degradiraćete stručnjaka, a plus možete i dobiti tužbu u budućnosti 🙁
Pouzdanost:
- Tu bih naveo same tehnikalije sajta na kojem je sadržaj plasiran: tipa https kod internet prodavnice, ili UI i UX , uslovi korišćenja, odricanje od odgovornosti, fizičke adrese, i slično, mada to nije tema u ovom postu.
Zaključak 1
Pođimo od osnova. Guglu je surfer uvek u centru pažnje. Gugl želi samo da poveže surfera sa najboljim sadržajem, a to je upravo onaj koji su kreirali ljudi od struke, autoriteta i poverenja. Autoriteti obično ne znaju SEO ili istraživanje ključnih reči i ovim updejtom biće im vraćena porcija surfera koja im i pripada.
Kako indukovati E-A-T
Odgovor na pitanje kako indukovati E-A-T je isti kao i odgovoriti na pitanje kako usavršavati ekspertizu.
Pre nego iznesem svoje mišljenje na pitanje iz podnaslova, za sve moje kolege koji su vlasnici sajtova ili se bave kreiranjem sadržaja i link buildingom, naglasiću da smatram da sam link building neće biti minimiziran, već u majstorskim izvedbama višestruko nagrađen.
A pre objavljivanja kakvog god formata sadržaja, stavite se uvek u cipele Gugla (važiće i u sledećem updejtu) i zapitajte se iskonski, a ne deklarativno sledeće:
- Da li se usavršavate u struci ili ne?
- Da li vašim sadržajem unosite dodatnu vrednost na već prethodno objavljene teme?
- Da li je surfer iole obmanut ako se upusti u čitanje ovog članka?
- Da li ste u dilemi da ovakav sadržaj zadržite kod sebe ili da ga objavite kao gostujući članak?
- Da li ste potpisani lično, linkovani iz brenda ili koristite neki agresivni „money keyword“?
- Da li mislite da bi autoriteti koje cenite bili oduševljeni ovim sadržajem i da će ga podeliti na svojim profilima?
- Da li će drugi portali spontano preuzeti članak i podeliti ga svojoj publici?
- Da li ste pročitali članak Lazara Džamića „Kako naći interesantne uglove za kreiranje sadržaja?„
- Da ste vi Gugl, da li bi nagradili ili potisnuli na rezultatima pretrage ovako kreiran sadržaj?
- Imate li citate od najrelevantnijih institucija, instituta, nacionalnih medija?
- Da li je kontekst u kome se citat ili link pojavljuje afirmativan?
- Da li se linkovi nekako pojavljuju pred kraj meseca kad je vreme za fakturu?
Ako su odgovori na sva pitanja „da“, osim poslednjeg, na dobrom ste putu i filtri koji su zaduženi za kontrolu kvaliteta ozbiljno će se pobrinuti da vaše sadržaje vidi što više ljudi i da linkovi koji se pojavljuju iz vašeg teksta imaju što veću vrednost i još bolje utiču na ono u šta budu upereni.
Drugim rečima, postajete autoritet!
Neću dalje filozofirati, već eto želeo bih da vas motivišem ovom listom da nastavimo naglas razmišljanje o strategiji povećanja EAT-a.
Čitamo se u komentarima, sa vašim stavovima o ovom dešavanju, živo me zanima!
Komentariši