Koautorski tekst sa Sonjom Todorović.
Gugl je nesumljivo gospodar pretraga na internetu. Ali to njemu nije dovoljno. Apetiti ne jenjavaju, a od 2010. godine ovaj IT gigant svakog meseca kupuje i dodaje po dve nove kompanije u svoj koncern. Neke od njih su potpuno egzotične. Na primer, pored samoupravljajućeg automobila koji realizuju sa Tojotom, univerzlanog prevodioca razgovora između dva sagovornika različitih jezika, Gugl je prošle godine pobedio Nasinog robota u disciplini „penjanja robota uz lestivce“.
Abc.xyz, zvuči možda pomalo metafizički, ali to je sajt Alfabeta, novog giganta pod čijem okriljem se sada nalaze sve firme koje su u vlasništvu nekadašnjeg Gugla. Igrarija koju su Gugl planeri razložno osmislili je da nedvosmisleno izdvoje sam Gugl brend kao neprikosnoven i nezavnisan, te samim tim obezbede veću autonomiju pripadajućim kompanijama koji su u suštini u nekoj od razvojnih faza.
Alfabet je podeljen u nekoliko celina, tj. na tehnologiju, životne nauke, investicione fondove i istraživanja.
Posebno specifičana firma u celoj priči je Calico.
„Calico“ – Guglov tim za eliksir mladosti
Gugl je 2013. godine osnovao biotehnološku kompaniju „Calico“ koja se bavi istraživanjem i razvojem onoga što bi moglo da produži prosečni život čoveka i pobedi bolesti koje stoje na putu dugovečnosti, poput Alchajmerove bolesti i raka. Iako mnogi u polušali, ali i poluozbiljno, tvrde da je Gugl zapravo u potrazi sa besmrtnošću, svakako je zanimljivo pratiti kako će izgledati ta borba za dugovečnost, pogotovo kad se zna da finansije nisu problem.
Kad imate na stotine „best in class“ stručnjaka koji su željni izazova, onda se očekuju i neverovatna pomeranja granica.
Jedan od izazova je kreiranje DNK baze (čovečanstva?). Zainteresovani mogu dobrovoljno da daju krv, tj. svoj DNK uzorak, a zauzvrat dobiju ozbiljne genetske analize i to besplatno. Baza već sada broji ogroman broj uzoraka.
Činjenice ukazuju na to da u osnovi replikacije dela ili celog DNK lanca leže kvantni procesi pretraživanja koje je priroda maksimalno organizovala i samim tim eksponencijalno ubrzala u odnosu na klasičan sistem pretrage. Više nego dovoljno da se Gugl najozbiljnije pozabavi fenomenima pretrage unutar DNK lanca.
Obratite pažnju na ovo predavanje koje održano pre šest godina:
Ali fundament ove oblasti je nešto drugo. Krajnji cilj je jasan, Gugl želi formulu eliksira mladosti.
Ovde nije reč o ponekad naivnoj želji modernog sveta da večno bude mlad i lep, da nema bore i da uvek bude zategnut i fit. Ovde je reč o ozbiljnim stvarima – Gugl se bori protiv starenja (Anti Aging), bori se protiv bolesti starosti rečima da „rak nije toliko u prednosti nad nama koliko mi mislimo“.
Ova kompanija čiji je naziv skraćenica od „California Life Company“, kako na njihovom oficijelnom sajtu piše, uhvatila se u koštac sa jednom od najvećih životnih misterija – starenjem. Misija kompanije „Calico“ je da iskoristi napredne tehnologije da bi povećala ljudsko razumevanje biologije koja kontroliše naš životni vek.

Gugl ima ozbiljne ambicije da se primakne suštinskim temama. Dobijeno znanje će iskoristiti da osmisle kako da ljudi žive dužim i zdravijim životom, kako da uspore starenje i kako da se suprotstave bolestima koje uništavaju ljudske živote širom sveta.
Ispunjenje ove misije zahteva do sada neviđeni nivo interdisciplinarnog truda i dugoročno fokusiranje na rešavanje problema dugovečnosti, za šta već postoji finansijska osnova koju obezbeđuje Gugl. Na ovom projektu rade naučnici iz oblasti medicine, farmacije, molekularne biologije, genetike i biofizike. Njihova vrata su otvorena za sve one koji se ističu u ovim oblastima, a žele da im se priključe u borbi za dugovečnost.
Osmišljavanje leka protiv starenja nije nimalo jefitno. Govori se o milionima, pa i milijardama dolara, kad je u pitanju „Calico“. Borba za odlaganje smrti košta, a još se ne zna da li će se ona isplatiti, uprkos pompeznim izjavama od strane Gugla o „pronalaženju načina za njeno odlaganje“.
Naravno, u svom stilu, sve u vezi kompanije „Calico“ je obavijeno nekom misterioznošću i tajanstvenošću. Gugl CEO, Lari Pejdž, čuvenom časopisu „Tajm“ izjavio je da će se prosečni ljudski vek povećati za tri godine ukoliko se pronađe lek za rak, što će promeniti svet iz korena. Pejdž je veliki poštovalac futuriste Reja Kurcvajla i njegove teorije koja se može objediniti pod pojmom „the Singularity“, a koja zapravo govori o tehnološkom razvoju koji će jednog dana nadmašiti čoveka i bespovratno ga transformisati.
Guglu nije dovoljno to što je zavladao svetom interneta. Ono što donosi potpunu svetsku dominaciju jeste, bez sumnje, lek protiv starenja i produženja života. Neizbežno je zapitati se šta Gugl smera time što se upustio u misterioznu potragu za dugovečnošću. Šta time dobija čovečanstvo, a šta ova korporacija?
To su, izgleda, pitanja na koja Gugl pretraživač ipak nema konkretan odgovor.
Komentariši